Salvat de Paște - Omul în balanța vieții
Sindromul Goliat
Getting your Trinity Audio player ready...
|
Mulți copii și adulți interpretează și sărbătoresc povestea de Crăciun cu costume drăguțe și imnuri nostalgice. Adevărat, acele piese de naștere își au locul lor. Cu toate acestea, acea noapte, când Iisus a fost născut de către Maria într-un grajd umil din Betleem, nu a fost doar o poveste pentru copii. Era Dumnezeu care se infiltra pe ascuns pe teritoriul inamicului. A fost o declarație de război.
În seara zilei de 5 iunie 1944, în toiul nopții, 20.000 de soldați au fost parașutați peste mitraliere, tancuri și sârmă ghimpată de pe plajele din Normandia și au căzut în spatele liniilor germane. Sarcina lor: să distrugă în secret cât mai multe fortărețe inamice înainte ca 156.000 de soldați să aterizeze pe plajă în dimineața următoare. Aceasta a fost prima etapă a Operațiunii Overlord, planul combinat de invazie aliat pentru a relua Europa de Vest de sub controlul nazist. Unul dintre membrii familiei tatălui unei cunoștințe făcea parte din cei 7.000 de soldați ai trupelor britanice care au fost parașutați în Franța în acea noapte. Parașutiștii au distrus poduri, au blocat lanțurile de aprovizionare naziste și au prins trupele naziste care altfel ar fi fost libere să contracareze atacul pe plajă. Asaltul aerian din 5 iunie 1944 a fost un factor semnificativ în succesul invaziei de Ziua Z a doua zi. Cu toate acestea, 1 din 5 din cei 20.000 de trupe aeropurtate a fost o victimă. Succesul a venit cu un cost ridicat. Violența s-a întâlnit cu violența. În ce scop?
Te-ai întrebat vreodată de ce s-a născut Isus în Betleem?
Într-o noapte înstelată de aproximativ 2.000 de ani în urmă, Betleemul a fost ocupat de violență. Poate că singurul mod în care Dumnezeu s-a putut infiltra pe teritoriul inamic era să folosească o tactică similară – un copil născut dintr-un cuplu sărac, înconjurat de animale și de proscriși ai societății, prins într-un sistem economic de care beneficia ocupanții imperiali și o conducere religioasă colaboraționistă. Țara nașterii lui Isus fusese invadată de un sistem bazat pe brutalitate și exploatare.
Pentru a ajunge în spatele liniilor inamice este nevoie de planificare ascunsă, tact și inteligență. Într-o noapte rece din Betleem, un conducător a sosit fără violență, ca un bebeluș uman într-o parașută făcută din pânză înfășată în spatele liniilor inamice. Neobservat, dar stabilit. Gata să ducă lupta cu răul față în față. Gata să respingă atacurile în orice moment. Ca în orice poveste epică, sosirea unui erou mântuitor înseamnă că va exista conflict. Dar cum să-i cucerești pe cei violenti?
Primul atac a venit înainte ca Noul Rege să poată rosti cuvântul „mamă”. Un masacru de copii. Este un moment de obicei lăsat în afara pieselor de naștere a școlii și greu de înțeles în lumea costumelor drăguțe și a oilor pufoase. Dar este prima dintr-o serie de întâlniri în care oamenii reacționează la Isus din Nazaret cu amenințări și violență.
Atunci Irod, când a văzut că a fost înșelat de înțelepți, s-a mâniat foarte mult; și a trimis și a omorât pe toți bărbații care erau în Betleem și în toate împrejurimile lui, de la vârsta de doi ani și mai puțin, după vremea pe care o hotărâse de la înțelepți.” Biblia – Matei 2:16 (NKJV)
Cu toate acestea, un înger a reușit să-și facă drum prin liniile inamice și să apară în fața lui Iosif pentru a-l avertiza despre intenția lui Irod. Fiul lui Dumnezeu, Noul Rege, a devenit acum un copil refugiat într-o țară străină. Sub acoperire. Deghizat. Satana îi pregătise pe liderii evrei să-l caute pe Mesia în regalitate, în cei bogați și celebri. În schimb, planul lui Dumnezeu de a se infiltra în liniile inamice a implicat persoane fără adăpost, proscriși, animale și statutul de refugiat. Regele care vine a fost revoluționar. Povestea nașterii sale nu a respectat așteptările societății tradiționale de conflict și nici Regatul său.
Cu toate acestea, indiferent de eșecul lor anterior, ocupanții aveau planuri suplimentare pentru a se asigura că acest Regat revoluționar al lui Iisus nu ajunge niciodată la putere; bătălia era neterminată. Satana știa că o confruntare era la orizont. Începuse deja să-și pregătească armata – o combinație mortală de soldați ocupanți împietriți în luptă și lideri religioși cu inima împietrită. Războiul pentru stăpânirea lumii, între acest Om și diavol, avea să ajungă la un final violent. Dar, în cele din urmă, violența satanică în sine a fost expusă ca slabă și rea. Iisus a arătat o nouă cale de a pune capăt conflictului: non-violența. Divinul se infiltrase în minciunile diavolului, distrugând slăbiciunea inerentă a violenței și fricii de moarte. Procesul care a început cu o viață născută în exploatarea și brutalitatea umană a subminat acel sistem și a devenit un martor etern al puterii non-violenței.
Indiferent cum alegem să vedem acea scenă din afara Ierusalimului treizeci și trei de ani mai târziu, aceasta capătă un sens cu totul nou atunci când realizăm că povestea de Crăciun a fost declarația lui Dumnezeu de război pentru a pune capăt războiului. Pentru că nașterea, viața, moartea și învierea lui Iisus au însemnat înfrângerea lui Satana si salvarea tuturor oamenilor de sub dominația lui.
Acum că știi că faci parte din armata învingătoare a lui Iisus, care te-a salvat din batjocura si amăgirile lui Satana, dându-Și viața pentru tine pe cruce, cum te vei raporta la El?
Ți-a plăcut ce ai citit? Ai ocazia să câștigi o carte GRATUITĂ, carte ce dezbate subiectul din articolul vizualizat. Tot ce trebuie să faci este să introduci datele în formularul de mai jos și un membru al echipei te va contacta pentru confirmare.
Mult succes!